Varis bayanlarda erkeklere oranla bir miktar daha fazla görülen toplar damar genişlemesi olarak tanımlayabileceğimiz bir hastalıktır, vucudumuzda en sık görülen damar hastalığıdır. Toplumda ortalam görülme sıklığı yaşla değişmekle birliklte en az %25-30 civarındadır.

varis-tedavi-yontemleri

Varis nedir: Latince varix teriminden türetilmiş en sıklıkla bacaklarda görülen  toplar damarların genişlemesi kıvrımlı hal almasıdır.

Varisler kaç türlüdür: Bu  hastalığı primer ve sekonder olarak ikiye ayırabiliriz ve boyutlarına görede yedi sınıfa ayrabiliriz. Primer nedenler kesin açıklamak mümkün olmasa bile sıklıkla ailesel geçiş nedeniyle damar duvarının veya kapakcık yapısının zayıf olması olarak tanımlayabiliriz. Sekonder nedenler geçirilmiş derin toplar damar tıkanıklığı yada hasarı sonucu oluşmuş varislerdir. Yedi evreside hastalığın etkilediği damarın çapına boyutlarına ve yaygınlığına göre çok ince kırmızı yada mavi damarlardan başlayarak çok büyük pakmak büyüklüğünde yada daha büyük kıvrımlı boyutlarda ve bunların ara boyları olarak sınıflandırılır.

Hastalığın ortaya çıkmasını kolaylaştıran nedenler: En önemli neden olarak genetik geçişi söyleyebiliriz, bunun yanında uzun süreli hareketsiz ayakta kalmak veya hareketsiz oturmak, obezite, hormonal nedenler, doğum kontrol hapları, aşırı sıkan dar giysiler.

Hastalığın sık rastlanan belirtileri: Özellikle bayan hastalarda ilk semptom genelikle görüntü bozukluğu, çok ayakda kalmakla ortaya çıkan ağrı şişlik, dolgunluk hissi, ağrı, kaşıntı uyuşma, ayaklarda ve bacaklarda yanma hissi, gece krampları sık görülen belirtilerdir.

Varisde tedavi: Tedavide amaç hastayı rahatsız eden durumu ortadan kaldırıp bir an önce hastalığından kurtamak ve yaşam kalitesini arttırmak olmalıdır. Tedaviyi konusunda uzman kalp ve damar cerralları yapmalıdır. Günümüzde varis tedavisi ile ilgili çok fazla seçenek olup çeşitli internet sitelerinde ve hastanelerde bunlardan bahselip kafa karışıklığına sebep olunmaktadır. Bu yöntemler ilaç, varis çorabı, lazer, dondurma, yapıştırma, klasik ameliyat ve bitkisel ürünlerden bahsedilmektedir.  Bu yöntemlerden ilaç ve varis çorabı ile varisi yok etmek mümkün değildir, bahsedilen diğer yöntemlerdede daha çok bilekden başlayan bacak iç yüzünde kasığa kadar uzanan damara yönelik işlem yapılır geriye kalan varisler için çok fazla bir işlem uygulanmaz.

Kliniğimizde varis tedavisi: Kliniğimizde varisleri ameliyata yada ameliyathanede yapılan benzer girişimlere gerek kalmadan tüm boyutlardaki varisleri tedavi edebiliyoruz. Hasta kliniğimize geldiğinde iyi bir hasta hikayesi ve muayene yapılır gerek görülürse doppler ultrasonografide yapılarak varisin düzeyi belirlenir ve hastaya hastalığı hakkında gerekli açıklamalar yapılır. Tedavi aşamasında hastaya köpük tedavisi, skleroterapi, radyofrekans ve lazer yöntemleri anlatılıp hastaya en uygun yöntem seçilir ve uygulanır işlemlerimiz enfazla on dakika sürmektedir. En çok kullandığımız yöntem olan köpük skleroterapide varis damar içerisine damarı içeriden yok eden bir madde verilir ve işlemden belli bir süre sonra damar kaybolur. Tedavi ettiğimiz hastalar tedaviden sonra hiçbir şekilde kronik olarak varis ilacı kullanmak , varis çorabı gibi giyilmesi çok zor olan şeyleri kullanmalırı gerekmemektedir. Tedavi olan kişi aynı gün normal hayatına geri dönmektedir.

1. Hocam merhabalar,
    Ayaklarımda az denecek kadar varis ve kılcallar var. Ancak ayaklarımda ciddi uyuşmalar ve kasılmalar yaşıyorum. Özellikle geceleri uyurken ve masa başında çalışırken. Bu kasılma ve uyuşmaların varis kaynaklı olup olmadığını nasıl anlayabilirm.
    Teşekkür ederim
    Bu kadar ciddi şikayetleriniz varsa size mutlaka doppler çektirmenizi öneririm bacaklarınızın gözle görülmeyen bölgelerinde neler olduğunu anlamak gerekiyor

2. merhaba hocam dedemin bacaklarında ileri derecede varisleri var .Artık bölgede yaralar çıkmaya başladı .Yaraların çıkma nedeni varis olabilir mi ?
    Varis hastalığı tedavi edilmediği zaman yara açılmasına neden olabilir ve yaraların tedavisi bazen çok zor olabiliyor bence zaman kaybetmeden tedaviye başlamalısınız

3. iyi günler hocam Antalya’da yaşıyorum.50 yaşındayım her iki bacaklarım da varis sorunu yaşıyorum . Uzun süre dır. Ameliyatsız köpük tedavisini araştırıyorum .Bir tanıdığım size tedavi olmuş ve çok memnun kalmış.Ben menopoz dönemindeyim köpük tedavisi bana da uygun olabilir mi ?menopoz döneminin bitmesini beklemeli miyim ?

4. merhaba hocam teyzemin ve annemin bacaklarında ,el üstünde belirgin şekilde damarlar var . El üstü ve bacaklar aynı anda tedavi edilebiliniyor mu ?çünkü yurt dışında yaşıyoruz .Tatil dönemin de gelmeyi düşünüyoruz 1 haftada tedavi olunabilinir mi ?
    Sizin durumunuzdaki hastalarımızın tedavi zamanlamasını iyi ayarlayıp yapıyoruz problem olmadan hızlı ve güvenli bir şekilde bitiriyoruz.

5. merhaba hocam bacaklarımda varis şikayetim var.Özellikle bilek çevremde ve alt bacakta egzama şeklinde döküntüler var . Tedavi sonrasında şikayetlerim geçer mi ?teşekkürler
    Varis tedaviniz yapıldıktan sonra varise bağlı olan şikayetleriniz doğal olarak geçecektir

6. merhaba hocam uzun süre dır . Varis şikayetlerim var ameliyat ‘dan korktuğum için tedavi olmadım . Daha sonra sizin köpük tedavisi yaptığınızı öğrendim yakınımdan benim bacaklarımda varis olan bölgelerde yara gibi iltihaplar oluşmaya başladı .Ne yapmalıyım ?
    Maalesef bir çok hastalıkda olduğu gibi varis hastalığıda zamanında tedai edilmezse kötü sonuçları olabilen bir hastalıktır bu nedenle bu tür kötü sonuçlarla karşılaşmamak için tedaviyi zamanında yaptırmakda fayda var.

7. merhaba hocam burun üzerinde oluşan kılcal damarlar köpük tedavisi edilebilinir mi ?
    Bu şekilde yoğun bir damarsal hastalık durumu olan hastaları tedavi ile sağlığına kavuşturuyoruz ancak her hastanın kendine özgü özel durumları olduğu için sizin tedavide ki başarı şansınızı değerlendirmek için sizi yakından görmek gerekir. İletişim için 0 505 119 36 90 veya 0 312 431 95 47 numaralı hatlardan ulaşabilirsiniz

8. merhaba hocam varis tedavisi olmak için yaş sınırı var mı dır ?
    Kliniğimizde uyguladığımız varis tedavi yöntemlerinde herhangi bir yaş sınırı yoktur

9. merhaba hocam 10 sene dır . Varis şikayetim var . Ameliyat önerdiler .Köpük tedavisi varis şikayetlerinin yüzde kaçını geçirmek de ?
    Öncelikle geçmiş olsun Türkiyede yanlış olarak kabul gören bazı yanlış bilgilerden biride varis hastaları için ameliyatın en iyi tedavi olduğu sanılmasıdır . Artık teknojik gelişmeler ve tecrübe sayesinde yeni nesil tedaviler varisde olduğu gibi bir çok hastalıkda ameliyata gerek kalmadan ameliyattan daha iyi tedaviler yapılabilmektedir. Varis hastalarına uygulanan köpük tedaviside artık hastaların çoğunda ameliyattan çok daha iyi sonuçlar vermektedir.

10. merhaba hocam varis tedavisin de iyileşme süresi kaç ay dır ?
    Varis tedavisinde iyileşme süreci uygulanan yönteme hastanın durumuna varisin yoğunluğuna ve evresine göre değişiklik göstermektedir.

11. Merhaba doktor bey isim geregi topuklu ayakkabi giyiyorum varislerim artti ne yapmaliyim tesekkurler
    Topuklu ayakkabı gibi bazı giyim tarzları maalesef varisin artmasına neden olmaktadır eğer imkanınız varsa dah düşük topuklu ayakkabı giymeniz uygun olacak tır. Topuklu giydiğinizde ise sık sık ayaklarınızı yükseğe kaldırıp dinlendirmenizi öneririm

12. Merhaba doktor bey isim geregi topuklu ayakkabi giyiyorum varislerim artti ne yapmaliyim

13. merhaba hocam annemin varis şikayetleri var . Varis yaraları oluşmaya başladı .Tedavi sonrasın da varis yaraları geçmekte mı dır ?

14. merhaba hocam varis tedavisi sonrasın da varis yaraları da geçmek de mi dır ?
    Evet tabi ki varis tedavisi yaralara fayda edecektir kesin bir şey söylemek için muayene etmek gerekir

15. merhaba hocam bacaklarım da şişlikler var ,nedeni varis olabilir mi ?
    Varis bacaklarda şişliğe neden olabilir ancak her şişlik varise bağlıdır diyemeyiz

16. Merhaba niyazi bey ,
    Evet her mevsim yapılabiliyor ayı günü mevsimi yok hastamıza ne zamanlarda uygunsa yapılabiliyor
    0505 119 3690 veya 0312 431 75 47