El Varisleri Tedavisi

Varis kelimesinin anlamı türkçe olarak şöyle tanımlanabilir. İnsan vucudunda bulunan toplar damarların normalde olması  gerekenden daha genişlemiş olmasıdır. Varis kelimsini duyduğumuzda daha çok bacaklar ve sirozlu hastalarda olan özefagus(yemek borusu) etrafındaki varisler aklımıza gelir, ancak bacaklar ve vucudun diğer bölgeleri giysiler ile kapatılarak oluşan çirkin görüntü kapatılabilir. Fakat eller çok göz önünde bir bölge olduğu için buralarda oluşan toplar damar genişlemesi çok dikkat çeker ve bu durumu kişide rahatsızlığa  ve hatta psikolojik olarak takıntıya dönüşebilir. Gönümüzdeki teknolojik yenilikler ve daha çok özellikle bu konuda uzmanlaşmış ve her yeniliği takip eden doktorlar sayesinde artık bu sorundan kalıcı olarak kurtulmak mümkündür.

Ellerde Damar Genişlemesi

Ellerdeki varisin bazen ağrı, uyuşma, şişme gibi şikayetleri olsada çoğunlukla  görüntü dışında şikayet oluşturmaz. Bacak varislerinde ise ağrı, şişme, kramp, uyuşma, karıncalanma, kaşıntı gibi şikayetler hafif yada abartılı biçimde görülebilir hatta bacaklarda iyileşmesi çok zor hatta hiç geçmeyen yaralar oluşabilir ayrıca bütün varis türlerinde pıhtı oluşup ardından pıhtının hareket edip akciğere atması sonucu hayati riskleride mevcuttur.

El varisi hem erkek hemde bayan hastalarda görülebilir ancak özellikle ülkemizde erkek hastalar görselliğe bayanlar kadar önem vermediği için kliniğimize bu şikayet ile daha ağırlıklı olarak bayanlar başvurmaktadır. İlerleyen yaşlarla birlikte özellikle beyaz tenli bayanlarda derinin incelmesi damarların daha belirgin hale gelmesine yol açar ancak genç yaşlardada hem erkek hemde kadın hastalarda bu şikayet karşılaşmaktadırlar.

Bu durumdaki kişiler hastalığın tedavisinin olmadığını düşünüp daha çok toplum içinde ellerini gizleme saklamak gibi takıntı derecesinde alışkanlık edinmektedirler. Oysa günümüzde diğer tüm varis hastaları gibi tedavisi mümkündür. Hastalar 10-15 dakikalarını ayırarak ekstra durumlar dışında tek seans veya en fazla 2 veya 3 seansda bu durumdan kurtulabilmektedirler.

Tedavide neler yapılabilir: Kliniğimize bu şikayet ile başvuran hastalara uygun muayene anamnez(hasta hikayesi) ve gerek görülürse dopler ulatrasonografi gibi tetkikler yapılarak hasta aydınlatılır, ardından tedavi yöntemine karar verilerek hastaya yapılacak uygulanacak yöntem açıklanır ve hasta istediği takdirde çok kısa bir süre içerisinde tedavisi yapılıp günlük yaşantısına kaldığı yerden devam eder yani işlem sonrası herhangi bir şekilde günlük yaşantısını etkileyecek yada işinden gücünden geri kalmasını gerektirecek bir durum ortaya çıkmamaktadır. Bu tür hastalara sklerozan ajan yani damarı tedavi edecek ilaç ya köpük yöntemi ile yada köpük yapmadan olduğu gibi direkt olarak problemli damarlara verilir. Yaklaşık 3-4 hafta sonra kontrle çağrılır istenilen sonuca ulaşılmışsa yeni bir işleme gerek dyulmaz ancak bazı durumlarda tek seansda geçmeyen damarlara yeni durum tam olarak düzlene kadar yeni seanslara devam edilir.

Op.Dr. Nihat AYDIN Kalp ve Damar cerrahisi uzmanı

23 Yorum

1. Merhaba ellerimde cok damar gorunuyor bunlar varis midir varisse tedavisi varmi sehirdisi hastalarinizin seans araligi ne oluyor bilgilendirirseniz sevinirim

• Op.Dr. Nihat AYDIN Kalp ve Damar cerrahisi
      varis toplar damarların genişleyip görünür hale gelmesidir yani elnizdeki genişlemiş damarları varis olarak kabul edebiliriz el varislerinde tedavide çoğunlukla tek seans yeterli olabiliyor, tek seans yeterli olmazsa 3-4 hafta sonra yeni bir seans yapılabilir.

• Evevt bunlar el varisidir genellikle tek eans ile tedavinizi yapabiliyoruz.

2. boztuba077@gmail.com

Merhaba hocam benim ellerimdeki damarları da variste kullanılan yöntemle tedavi olurmu ve kan dolaşımı ma zararı olur mu teşekkürler

• Op.Dr. Nihat AYDIN Kalp ve Damar cerrahisi
      El varisindede köpük veya skleroterapi yöntemi ile tedavi ediyoruz, bu tedavinin kan dolaşımınıza hiçbir zararı olmaz.

3. hocam ellerımde cok cıkıntılı damarlar var tedavisi mumkunmu bu damarlar ılerıde yok oldugu ıcın bır sorun yasarmıyım verecegınız ılacın yan etkısı varmı hocam tansıyon hastasıyım en yakın ne zamana randevu alabılırım

• Op.Dr. Nihat AYDIN Kalp ve Damar cerrahisi
      Ellerinizdeki damarları yok etmek size bir zarar vermez, köpük vyea skleroterapi yöntemi ile tedavinizi kısa sürede yaparız. İsterseniz 0533 249 16 25 nolu telefona whatsapp’dan resim atabilirsiniz. randevu vermek için yine aynı numarayı arayarak randevunzu alabilirsiniz. Geçmiş olsun

• Op.Dr. Nihat AYDIN Kalp ve Damar cerrahisi
      El varislerinde köpük veya skleroterapi yöntemi ile 10-15 dakika gibi kısa bir sürede tedavi ederiz bunun sağlığınıza ve el fonksiyonlarına bir zararı olmaz.

4. hocam 22 yasındayım ama ellerımdekı damarlar cok belırgın kopuk tedavısı banada uygun olur mu cocuk emzırıyorum ılacın bır yan etkısı olurmu kac seans gelmem gerekır hocam

• Op.Dr. Nihat AYDIN Kalp ve Damar cerrahisi

• Çocuğunza hiç bir zaraı olmaz tedvinizi tek seansle yapabiliriz.

5. merhaba hocam sızı hastanız serkan yılmaz onerdı ellerınden tedavı goruyormus benımde ellerımde cok belırgın kımı zaman cok sısen damalrım var hocam tedavı olmamm ısıme engel olurmu doner ustasıyım ızın almam gerekır mı hocam saygılar

• Op.Dr. Nihat AYDIN Kalp ve Damar cerrahisi
      El varislerinde köpük veya skleroterapi yöntemi ile 10-15 dakika gibi kısa bir sürede tedavi ederiz işini yapmanızada bir engel teşkil etmez

6. hocam 65 yasındayım ellerımdekı damarlar cok bellı olmaya basladı bu yaslılıktan mı yoksa varısmıdır varısse tedavısı mumkunmu kac seas gereklı tesekkurler hocam
    0505 119 36 90 numaralı telefona resim atarsanız size en kısa sürede dönüş yapılacaktır

• Op.Dr. Nihat AYDIN Kalp ve Damar cerrahisi

7. hocam ellerimde kalın damarlar var. sporcuyum. kullandığınız ilacın herhangi bir zararı olurmu
    Ellerinizdeki damarları tedavi ederken kullanacağımız yöntem hasta için en konforlu en güvenilir yöntemdir.

8. hocam sıcaklardan mı bilmiyorum ama elimdeki damarlar çok belirginleşiyor. el varisi duydum acaba bundan dolayımı?
    Varis en çok bacaklarda görülür fakat vücudun her yerinde görülebilen bir hastalıktır bu nedenle ellerinizde de varis görülebilir eğer fotoğraf gönderme şansınız varsa size daha detaylı bilgi verebilirim. İletişim için 0505 119 36 90 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz

9. HOCAM MERHABA ANNEMİN ELLERİNDE DERİ ALTINDA MAVİ RENKTE DAMARLAR VAR .GÖRÜNÜR ŞEKİLDE TEDAVİSİ KAÇ SEANS SÜRÜYOR .KESİN ÇÖZÜM OLUYORMU?

10. merhaba NİHAT hocam ellerimde varis şikayeti yaşıyorum . Tedavisi kaç seans olmaktadır . Diğer bölgedeki varislere göre iyileşme olasılığı daha yüksek veya düşük mü ?

11. merhaba hocam el varislerinde seanslar daha az mı olmakta ?
    Varis en çok bacaklarda görülen bir hastalıktır ancak eller kollar gibi vücudun diğer bölgelerinde de görülebilir bu tip varisler de gerektiğinde kolaylıkla tedavi edilebilen varislerdir. Kliniğimizde el varisleride ameliyatsız yöntemlerle hızlı ve güvenli bir şekilde tedavi edilmektedir. Genellikle daha az olur

12. Hocam ellerim babanne ellerine döndü. Yasım 35. Çok kotü bir görünum var. Simdiden boyleyse ilerisini düsünemiyorum. Simdi tedavi ettirsem ilerleyen yıllarda gene aynı duruma gelirmi ?
    .

13. hocam merhaba el varisi şikayetim var tedavi olmak istiyorum ancak hamileyim hamileyken sıkıntı olur mu ?
    Varis en çok bacaklarda görülen bir hastalıktır ancak eller kollar gibi vücudun diğer bölgelerinde de görülebilir bu tip varisler de gerektiğinde kolaylıkla tedavi edilebilen varislerdir. Kliniğimizde el varisleride ameliyatsız yöntemlerle hızlı ve güvenli bir şekilde tedavi edilmektedir. Ancak tedavinizi doğumdan 6 hafta sonra yapmak doğru olur

14. hocam merhaba el varisi şikayetim var tedavi olmak istiyorum ancak hamileyim hamileyken sıkıntı olur mu ?