Varis Neden Olur?

Bir önceki yazımızda varis hastalığını enine boyuna tanıma imkanı bulduk, bu konumuzda ise hastalığın nedenleri ve risk faktörlerini ele alacağız. Kadınlarda görülme oranı erkeklere göre biraz daha fazla olup, bunun nedeni gebelik sürecinde ortaya çıkan kılcal damar çatlaması ile izah edilmektedir. Varis nedenlerine geçmeden önce hastalığın nasıl ortaya çıktığını izah etmeye çalışacağım.

Varis neden olur
Varise hastalığına davetiye çıkaran riskleri görelim.

Toplardamarlarda Kapakçık Bozulması Sonucu Oluşuyor
Vücudumuzda 2 ana kan dolaşım sistemi olan atardamar ve toplardamar bulunmaktadır. Atardamar kalpten organlara temiz kan pompalarken toplardamar ise kullanılan kirli kanı temizlenmek ve tekrardan kullanıma hazır hale getirmek için kalbe geri taşımaktadır. Tabii ki işi oldukça zor olup, ayak parmaklarından kalbe doğru yukarı yönde taşımaktadır. Yere bir bidon koyun ve içine su borusu sokun sonra diğer ucunu kalbiniz hizasına getirin bir işlem yapmadan oraya su çıkabilir mi? kesinlikle çıkamaz. Toplardamar bu zorluğu aşarak kanı yavaş yavaşta olsa taşıyor. Yer çekimine maruz kalarak geri kaçmaması içinde 5-10 cm aralıklarla kapakçık denilen valf türü bir yapı bulunmaktadır. Tek yönlü açılan bu doku hasar görmesi halinde kan kalbe gitmek yerine damarlarda bekleyerek genişlemeye neden olmaktadır. Evet arkadaşlar sorunun şekli budur. Peki kapakçıkların bozulması neden kaynaklanır? hemen bu hususu da bakalım.

Uzun Süre Ayakta Durmak, Çalışmak

Kapakçıkların bozulmasına neden olan en önemli unsur bacaklarda oluşan aşırı basınç olup, ayakta uzun süre durmak yada ayakta çalışma en önemli varis nedenleri arasında yer almaktadır. Ayakta durmanız yada çalışmanız gerekiyorsa bunu sürekli sabit olarak yapmak yerine 45 dakika 1 saat aralıklarla 2-3 dakika ara vererek yapmalısınız. Örnek bir tezgah başında duruyorsanız belirttiğim sürelerde oradan 2-3 dakika ayrılarak kısa da olsa yürüyerek basıncı azaltın. Ayakta durmanın yanı sıra tam tersi olan gün boyu oturmak, oturarak çalışmakta yine varis nedenleri arasındadır.

Fazla Kilo (Obezite)

Bacaklarda basınca neden olan tüm olgular varis riskini artırmaktadır. Özellikle fazla kilo ve obezite durumunda olan insanlarda yine ciddi risk almaktadır. O nedenle mutlaka ideal kiloya kavuşmak için gereği yapılmalıdır.

Genetik (Ailesel)

Bir çok hastalık genetik olup, onlardan biride varis diyebiliriz. Anne yada babada bu hastalığın olması çocukları normal insanlara göre daha riskli hale getirmektedir. O nedenle aile bireylerinde bu hastalık varsa mutlaka korunma yöntemlerine uymalısınız.

Gebelik

Yukarıda da belirttiğim gibi kadınlarda görülme riski çok yüksektir. Bunun nedeni özellikle hamilelik olup, bu süreçte karın kısmında oluşan ağırlık ve basınç riski artırmaktadır. Yine aynı şekilde çok fazla hormonal dalgalanma olması nedeniyle kılcal damarlar sıkça görülür. Bunun dışında kadınlara özgü hastalıklardan biri olan vajinal varisler olabilmektedir. Bununla ilgili detayları ilerleyen yazılarda göreceğiz.

Menopoz

Varis hastalığı riski daha çok ilerleyen yaşla birlikte artmaktadır. Kadınlarda görülme riski zaten yüksek iken menopoz süreci ve ilerleyen yaş 50 üzeri daha da artmaktadır.

Evet arkadaşlar hastalığın nedenleri olarak kabul gören faktörleri ele almaya çalıştım. Henüz böylesi bir hastalığınız yoksa mutlaka yukarıda yer alan durumlara dikkat ederek önlem almalı ve kaçınmalısınız.

İnceleme Detayları
Tarih
Görüş
Varis hastalığının ortaya çıkış durumu ve potansiyel risklerine dair inceleme yapılmıştır.
Puan
51star1star1star1star1star

1. hocam karım varis tedavisi görüyor. radyo frekans kısmında çok acılı bir işlem olduğunu gördük araştırmalarım sonuucunda bunun için hastayı tamamen uyutma gibi bir durumunuz var mdıır ?
    Bence tamamen uyutmak yerine lokal anestezik kremler veya spreyler ile daha az riskle bu tedaviyi yaptırabilirsiniz

1. Op.Dr. Nihat AYDIN Kalp ve Damar cerrahisi
      Kliniğimizde bulunan radyo frekans cihazları ile yaptığımız tedavilerde bir miktar acı hissi oluşsada bu hastaya genel anestezi ile uyutacak kadar büyük bir acı olmuyor. Bu nedenle genel anestezi gibi riskleri yüksek bir uygulamayı yapmanın gereği yoktur.

2. Lokal tedavinizi yapabiliriz.

2. hocam iyi günler. bundan 2 ay önce devlet hastanesine gittim. bana ameliyat olmam gerektiğini söylediler. fakat ben ameliyattan yana değilim. benim aynı zamanda kalp rahatsızlığımda var. ameliyatsız olarak uyguladığınız köpük tedavisinin kalbime ve kullandığım ilaçlarla birlikte bir yan etkisi var mıdır ?

1. Kullandığımız ilaçların kalbinize bir zararı olmaz.

3. hocam merhaba ben daha önce köpük tedavisi ile tedavi oldum ama 3 yıl sonra tekrar etti ve bu sefer kılcallar oluştu bunun için sizinle iletişime geçmek istiyorum.
    Daha önceki tedaviniz yapılmadan önce iç varis var mı diye doppler yapıldı mı Varis tedavi,si yapmadan önce doppler yapılıp ona göre tedavi planı oluşturmak gerekir eğer zamanınız varsa Ankara Kızılay da bulunan kliniğimize gelip ücretsiz muayene ve doppler imkanından faydalanabilirsiniz. İletişim için 0505 119 36 90 veya 0312 431 95 47 numaralı telefonlardan bize ulaşabilirsiniz

4. hocam merhaba. annem 60 yaşında varis rahatsızlığı var. tedaviye ikna edemiyoruz . ayrıca kalp rahatsızlığı var. varis kalbi tetikler mi. köpük tedavisinde yaş sınırı var mı
    Varislere uygulanan köpük tedavisinde yaş sınırı yoktur. Kalp rahatsızlığı olması tedaviyi etkilemez. Dilediğiniz zaman muayeneye getirip tedaviye başlayabilirsiniz

5. Hocam bacaklarımda uzun yıllardır ağrı vardı. Varis olabileceğini hiç düşünmedim. Kas romatizması için her yıl kaplıcaya gidiyorum. oradan geldiğimde bacaklarımla ilgili şikayetlerim artardı ama önemsemezdim. Bu sene kaplıcadayken bacaklarım şişti. döndükten sonra şişlikler indi ama damarların şişi kaldı. yani varis gibi ama bir anda böyle varis olur mu bilemedim.
    Varise bağlı olan bacak ağrıları sıcak ortamlarda artar bu nedenle varis hastalarına hamam sauna ve kaplıca gibi sıcak ortamlardan uzak durmalarını tavsiye ediyorum. Varis genelikle birden ortaya çıkmaz ancak sıcak ortamlar olan varislerin daha net bir şekilde belirmesine neden olabilirler

6. hocam kılcal varsimim var lazerle uygulamanın faydası var mı?

7. hocam benm tansiyon ilacım var ve varsimde var tedavi olmaya düşünyorum acaba sizin kullandığınız ilaçlar benim şekerimi etkiler mi?

8. HOCAM BABAMDA VARİS VAR SANIRIM İÇ VARİS AĞRISI ÇOK OLUYOR BABAM YAŞLI AMA TEDAVİ AMACI NE ÖNERİRSİNİZ?
    Varis daha çok görüntüsü ile kendini gösteren bir hastalık olmasına rağmen bazen iç varis dediğimiz durumlarda dışarıdan bir şey olmadan ağrı ve şişlik gibi şikayetler ile kendini gösterebilir. Varis tedavisinde yaş bir engel değildir her yaşdaki hastaya varis tedavisi uygulayabiliyoruz

9. merhaba NİHAT AYDIN hocam bacaklarım da belirgin şekilde kılcal damarlar var .Tedavi olmak istiyorum . Mesleğim öğretmenlik olduğu için uzun süre ayak da hareketsiz şekilde durmaktayım .Tedavi sonrası ayakda fazla durmamaya özen mi göstermeliyim ?
    Varis hastalarının hareketsiz kalmamaya özen göstermeleri gerekmektedir hareketsizlik varisi arttıran şikayetleri arttıran bir nedendir yeni varis oluşumuna da neden olabilir