Hepimizin ara sıra karşılaştığı bazı insanların yüzünde ortaya çıkan olması gerekenden daha kalın görünen damarlanma görüntüsüne yüz varisi yada yüzde kılcal damar çatlaması diyoruz. Bu durum bazı durumlarda belirli hastalıklar yüzünden ortaya çıksa da bazende çok belirgin bir neden olmadan da ortaya çıkabilir. Genellikle ciddi bir hastalığa eşlik etmez, ancak özellikle bayanlarda bazende erkeklerde hiç de hoş olmayan bir görüntünün ortaya çıkmasına neden olur.

Yüz varislerinin tedavisi

RAHATSIZLIĞIN ORTAYA ÇIKMASINA NEDEN OLAN SEBEPLER: Daha çok ileri yaşla birlikte görülse de bazen genç hatta çocuk yaşlardada ortaya çıkar, çocukluk ve genç yaşlarda ortaya çıkanların nedeni çoğunlukla genetik sebeplerdir. İleri yaşlarda fazla güneş ışınına maruz kalmak, iş ortamı sıcak olan işlerde çalışmak, örneğin fırıncılık, metal döküm atölyeleri, kalorifercilik gibi işler, burada bu damarların oluşması daha çok vücudun  bir savunma mekanizması olarak ortaya çıktığı düşünülmektedir şöyle ki orada daha çok damar oluşturup o bölgelerin daha çabuk ısıyı atmalarını sağlamaktır, güneşe karşıda aynı mekanizma geçerlidir. Damar sayısı artarak vücut hem bölgenin dolaşımını arttırmaya çalışır hemde derinlere daha az güneş ışını girmesini önlemeye çalışır. Ayrıca kronik alkolizmde yüzdeki kılcal damar oluşumunu arttırır bunun sebebi net olarak bilinmemekle birlikte alkol aldıktan sonra damarlarda oluşan vazodilatasyon yani damar genişlemesi sürekli alkol alan kişilerde kalıcı olabilmektedir, siroz hastalarında da vücudun diğer yerlerinde olabildiği gibi yüzdede damarlanma da artış meydana gelir.

YÜZDEKİ KILCAL DAMAR ÇATLAMASININ(YÜZ VARİSİNİN) TEDAVİSİ: Bu ve bunun gibi hastalıklarda ülkemizde maalesef durumu fırsatçılığa döken çok fazla durumla karşılaşabiliyoruz örneğin artık hepimiz İnternet ve sosyal medyayı kullanıyoruz buralarda sıklıkla karşılaştığımız reklamlar veya haber başlığı altında gizli reklam görüyoruz bunların içeriği genellikle bitkisel içerikli organik karışımlardan veya kremlerden bahsedilir ve rahatsızlığınızdan hem ucuza hemde hiç bir işlem ve acı çekmeden kurtulacağınız hususundan bahsedilir eğer dikkat ederseniz bu tür reklamlar hiç bir zaman aynı isimle birkaç  aydan uzun sürmez bir süre satış yaptıktan sonra etkisiz olduğu anlaşılmaya başlandığında ortadan kaybolur ve bir süre sonra daha süslü cümlelerle başka adla tekrar ortaya çıkar. Ancak gerçek şudur ki hiç bir damar tedavisi krem veya bitkisel organik denilen karışımlarla tedavi edilemez. Bu hastalığın tedavisinde sülük hacamat yaptırmak bir işe yaramaz yada hacı hocaya gidilip okuyup üflenerek bu hastalıkdan kurtulamazsınız günümüz artık teknoloji devri ne demişler alet işler el övünür uygun alet yada ilaç kullanarak bu hastalıkdan kutulabilirsiniz

Tedavide direk olarak damar üzerine etki edecek şekilde radyofrekans tedavisi, lazer, köpük tedavisi veya skleroterapi ile bu durumdan kısa ve etkili bir şekilde kurtulursunuz bütün bu tedavi yöntemlerinde bir miktar acı mutlaka hissedilir ancak bu acı miktarı çokta dayanılmayacak bir acı değildir, ancak sonuç kesindir ve yok edilen damarların bir daha asla tekrar çıkma olasılığı söz konusu değildir.

1. Hocam merhaba burun kenarindaki kilcallarıma lazer tedavisi yaptırdim. Ancak bi faydasını görmedim. Radyogrekans yontemiyle gecer mi ?
    Yüz bölgesi özellikli bir bölge olduğu için bu hastaları görmeden konuşmak doğru olmaz en azından fotoğraf gönderme şansınız varsa daha iyi bilgi verebilirim. İletişim için 0 505 119 36 90 veya 0 312 431 95 47 numaralı hatlardan ulaşabilirsiniz

2. merhaba hocam yüzümün tek tarafında belirgin şekilde kılcal damarlar var . Köpük tedavisi uygulanabilinir mi ?

3. merhaba hocam burun kenarlarında belirgin şekilde kılcal damarlarım var . Nasıl bir tedavi yöntemi kullanıyorsunuz ?
    Yüz yanak burun kenarı gibi bölgeler özellikli bölgeler olduğu için bu hastaları görmeden konuşmak doğru olmaz en azından fotoğraf gönderme şansınız varsa daha iyi bilgi verebilirim. İletişim için 0 505 119 36 90 veya 0 312 431 95 47 numaralı hatlardan ulaşabilirsiniz

4. Hocam yüzümde kırmızı küçük küçük benler var. Hemanjiom olabilir mi ?
    Bahsettiniz şekilde hemanjiom hastalarımız var ancak size net cevap verebilmem için yakından görmem gerekir yada en azından fotoğraf atabilirseniz daha iyi olur. İletişim için 0 505 119 36 90 veya 0 312 431 95 47 numaralı hatlardan ulaşabilirsiniz

5. Yuzumde kılcal damarlar git gide çoğalıyor. Burun yanaklar ve göz cevresinde var. Bunları nasil tedavi edebiliriz .
    Yüz yanak, göz, burun kenarı gibi bölgeler özellikli bölgeler olduğu için bu hastaları görmeden konuşmak doğru olmaz en azından fotoğraf gönderme şansınız varsa daha iyi bilgi verebilirim. İletişim için 0 505 119 36 90 veya 0 312 431 95 47 numaralı hatlardan ulaşabilirsiniz

6. hocam merhaba doğumdan sonra ince ince kılcal damarlar oluştu bacaklarımda tedavi yöntemi kaç gün sürüyor çalıştığım için izin konusunda sıkıntı yaşabilirim bir günde bitme oranı yüzde kaç acaba ?

7. Doktor Bey burnumun alt tarafında dudak bitiminde kılcal damarlar var bunların tedavisini nasıl yapıyorsunuz. teşekkür ederim

8. Doktor bey gözümün altında tek bir yerde kılcal damar çatlaması var . onu tedavi edebilir misiniz . çoğalmasından korkuyorum

9. Hocam yüzdeki kılcal damar tedavisinde morarma ya da şişlik oluyor mu

10. hocam merhaba abim ve bende burnumuzda kılcal çatlaması var nasıl bir yöntem uyguluyorsunuz ?
    Yüz yanak, göz, burun kenarı gibi bölgeler özellikli bölgeler olduğu için bu hastaları görmeden konuşmak doğru olmaz en azından fotoğraf gönderme şansınız varsa daha iyi bilgi verebilirim. İletişim için 0 532 350 25 87 veya 0 312 431 95 47 numaralı hatlardan ulaşabilirsiniz

11. nihat bey kılcal damar tedavisi için nasıl bir yöntem uyguluyorsunuz ?
    Hastadan hastaya değişmek üzere skleroterapi köpük tedavisi radyo frekans tedavisi uygulanabilir