Varis nedir: Latince varix kelimesinden türetilmiş olup genişlemiş toplar damar hastalığı demektir. Bu genişleme 1-2 mm’den başlayıp 30-40 mm’lere kadar çıkabilir.

Varis ne sıklıkda görülür: Bu hastalık kadınlarda erkeklere göre biraz daha fazla görülsede erkeklerdede hiç azımsanmayacak sıklıkda görülür ancak özellikle ülkemizde erkek hastalar hastalık ciddi rahatsızlık oluşturmadan doktora başvurmadıkları için erkek kadın farkının daha fazla olduğu düşünülür, ortalama olarak her 2-3 kadında ve her 3-4 erkeğin birinde görülen Türkiye ve hatta dünyada görülen en sık damar hastalığıdır.

Varis tanısı nasıl konulur: Varis aslında çok göz önünde bulunan bir hatalık olup tanısı genellikle basit bir muayene ile konulabilir ve hatta çoğu zamana hastalar kendileri bu hastalığın olduğunu görerek doktara öyle gelirler. Nadiren halk arasında iç varis olarak adlandırılan belirtilerin olduğu ancak damarın dışarıdan görülmediği durumlarda vardır, bu varislerin tanısı basit bir dopler ultrasonugrafi ile konulabilinir.

Varisin derecelendirilmesi: Hastalıkda derecelendirme tedaviyi nasıl yapacağımız konusunda bize oldukça yardımcı olan yoğunluğu yaygınlığı ve damarların genişliğine göre yapılır. Sıfırdan başlayıp altıya kadar olan yedi evreden oluşur. Sıfır hiç varis olmaması durumudur altıncı evre ise artık hastalığa bağlı kapanmayan yaraların olduğu evredir. Sıfır  ve altı arası ise damar yoğunluğu ve genişliğine göre yapılır.

Varisin tedavisi: Hastalığın tedavisi gelişen teknoloji ve ilerleyen tecrübeler sayesinde artık tamamen ameliyatsız bir şekilde yapılabilmektedir. Bu teknolojilerden en iyi sonuçları köpük tedavisi, skleroterapi, radyo frekans ve lazer yöntemleri ile alabiliyoruz. Hasta kliniğimize geldiğinde bu yöntemlerden kendisi için hangisi en uygunsa  yaklaşık 15- 20 dakikasını ayırarak varislerinden kurtulabiliyor.

yazin-varis-tedavisi

Tedavi ne zaman yapılmalıdır: Varis tedavisi hastalığın tanısı konulunca yapılmalıdır, çünkü hastalığın doğal seyri gereği bekledikçe hastalık ilerlemekde buda hem hastanın şikayetlerinin artmasına hemde tedavisinin daha zor ve maliyetli olmasına yol açmaktadır. Ayrıca birçok internet sitesinde yalan yanlış kulakdan dolma bilgilerle yaz aylarında tedavisi yapılmaz şeklinde birçok hastanın kafasını karıştıran yazılara vardır. Bu hastalık yılın her mevsiminde tedavisi yapılır. Merkezimizde tedaviden sonra diğer merkerlerde yapılan bandajlama yapılmadığı varis çorabı giyilmesi zorunluluğu olmadığı için hastalığı yılın 12 ayındada rahatlıkla yaptırabilirsiniz.

Merkezimizde yapılan tedavinin klasik yöntemlere göre hastanede yatış gerektirmemesi ameliyat yada EVLT gibi yöntemlerde olduğu gibi ameliyat öncesi hazırlık aşamalarına ve stresine gerek kalmamaktadır, ayrıca işlemden sonra antibiyotik kullanma, elastik bandajla sarma, varis çorabı kullanma zorunluluğuna gerek kalmamaktadır hasta 15-20 dakikasını ayırıp tedavisini olduktan sonra günlük hayatına kaldığı yerden devam etmektedir.

1. selamlar hocam pomen saglık denetımınde varıslerım oldugu ortaya cıktı bunlar en kısa surede kaybolur mu bır hak daha verdıler suan arastırma ıcerısındeyım 5mm ustunde damarlarım varmıs ne derece duzelır ne zaman duzelır hocam saygılar

1. Op.Dr. Nihat AYDIN Kalp ve Damar cerrahisi
      Bahsettiğiniz boydaki damarlara köpük tedavisi yöntemiyle kolay ve hızlıca tedavi edebiliriz

2. Cok kalitesiz bir ortam isciler hemsire bile degil ustubasi camasirsuyulu tedaviye giriyorlar muhasebevimidir nedir pat diye odaya giriyo cok saygisiz bir yer tedaviyide hic begenmedim
    Klniğimizde yaptığımız işlemler için gerekli alt yapımız vardır. Hasta mahremiyetinede maksimum titizlik gösterilmektedir

1. Op.Dr. Nihat AYDIN Kalp ve Damar cerrahisi
      Böyle bir yazıyı kimin yazabileceğini aşağı yukarı kimin yazdığını tahmin ettiğim için yapılan yoruma cevap yazma gereği görmüyorum, kliniğimde nasıl tedavi uygulandığını en iyi hastalarım bilir. Saygı ile kalın

3. hocam iyi günler bende aristen daha çok ince kılcal damarlar mevcut. kılcalların tedavisinde herhangi bir mevsim geçişinin önemi var mıdır yaz aylarında mı yaptırmak daha iyidir kış mı
    Mevsimin tedavi sonucuna bir etkisi yoktur ancak tedavi sonrası bir miktar morarma oluşabilir onun için kış mevsimini tercih edebilirsiniz

1. Tedaviye mevsimin bir etkisi olmaz geldiğiniz dopleriniz yapıp işlemlerinize başlayabiliriz.

4. HOCAM YAZ AYLARINDA YAPILAN VARİS TEDAVİSİNİN BİR ZARARI OLUR MU KILCALLAR GÜNEŞ GÖRÜNCE ARTAR MI
    Varisde mevsimler tedavi sonucunu etkilemez yalnız eğer bacağınız güneş görecekse bol bol güneş kremi kullanmanızı öneririm

1. varis tedavisi her mevsimde yapılabilir varis sıcağı sevmez.

5. Hocam ben varis ameliyatı oldum.numune Hastanesi’nde eğer varislerim tekrarlar ise size gelebilir miyim.ic varislerimden tedavi ediyorsunuz.
    Op.Dr.Nihat Aydın
    Dikkat edereseniz tekrar ihtimalini azaltırsınız ama tekrar olursa tedavinizi yapabilir.

6. İç varislerimden tedavi ediyormusunuz
    Op.Dr.Nihat Aydın
    Evet tedavinizi ameliyatsız yöntemnlerle ayaktan, işinize ara vermeden yapabilir.

7. Merhaba,göz kapağimdaki belirgin damarları kompleks haline getirdim doktor bey. Psikolojim bozuldu çok. Bir yandan eger tedavi yaptirirsam görme yetime zarar gelmesinden de endiseliyim. Ever tedavi uygulanirsa risk teşkil eder mi? Bu riskler nelerdir? Tesekkur ederim
    0 505 119 36 90 numaralı telefona resim atarasanız daha iyi yardımcı olabilirim.

8. hocam merhaba ben almanyada yaşıyorum yazın türkiye ye gelip tedavi olmak istiyorum ama endişeliyim yaz ayında varis tedavisi olsam bir sıkıntı olur mu tatilde falan bacaklarımda bir değişiklik olur mu yara gibi falan.
    Varis tedavisi her mevsimde yapılabilir yazın tedavi olanların dikkat etmesi gereken şeylerin başında güneşe çıkarken bol güneş kremi kullanmak gelir. 0505 119 36 90 numaralı telefona bacak resimlerinizi atarsanız size en kısa sürede dönüş yapılacaktır