Damarsal hastalıklar arasında sanırım en sık görüleni varis olup, özellikle bacak bölgesinde çok sık görülen bu durum mutlaka tedavi edilmesi gerekmektedir. Hastalığın tarihçesine baktığımızda ilk olarak M.Ö. 1550 yılında tanımlandığını görüyoruz.

Varis Hastalığı

Toplardamarlarda Genişleme Halidir!
Hastalığın yapısına bakacak olursak damarların normalin üzerinde genişleyerek çatlayacak hale gelmesidir. Öyle ki bazı toplardamarlar 2,5 ile 3 cm kalınlığa ulaşabilmektedir. Önlem alınmaması yada tedavi edilmemesi halinde kanamalara neden olmaktadır.

Kılcal Damarlarda da Görülür
Varis tek başına toplardamar hastalığı olarak görülmez. Aksine vücudun en küçük damar yapısı olarak bilinen kılcal damarlarda da genişleme ve çatlama görülür. Tabii ki toplardamar genişlemesine göre daha masum olan bu durum hastalık olarak kabul edilmek yerine daha çok estetik problem olarak ele alınmaktadır. Öyle ki yüz bölgesinde görülen kılcal damar tedavileri SGK (Sosyal Güvenlik Kurumu) tarafından karşılanmayıp, hasta tüm ücreti kendisi karşılaması gerekir.

Varis Nasıl Anlaşılır, Belirtileri Nelerdir?
Öncelikle oldukça belirgin bir hastalık olup, kesinlikle gizli gizli ilerlemesi söz konusu değildir. İlk olarak damarların cilt üzerinden belirgin bir hal aldığını görürsünüz. Bu durum yerini gün sonuna doğru ağrı, kaşıntı, karıncalanma ve yorgunluk hissi ile oturma isteğine bırakmaktadır. Geceleri insanı uykudan uyandıran kramp nöbetleri yine varis belirtileri arasındadır.

Tedavi Edilmesi Gereken Bir Hastalıktır
Varisi tanımlamaya devam etmeden önce mutlaka tedavi edilmesi gereken bir hastalık olduğunu belirtmeliyim. Tedavi olmanız için önünüzde yeteri kadar zaman olacaktır. Fakat ihmalkar davranmamız halinde maalesef varis ülseri dediğimiz bacaklarda iyileşmesi zor ve zaman alan sorunla karşı karşıya kalırız.

Varis Tedavisi Oldukça Kolaydır
Günümüzde varisten kurtulmak için ilaç, krem, çorap vs gibi ürünler satılsa da hiç birisi hastalığı yok etmeye yönelik etkisi yoktur. O nedenle mutlaka bir doktordan yardım almak gerekir. İlk olarak yapılması gereken muayene ile hastalığın teşhisi ve uygulanacak olan tedavinin belirlenmesi gerekir.

IDEA Klinikte Ücretsiz Muayene İmkanı Sunuluyor
Varis muayenesi için sizlere çok güzel bir imkan sunuyoruz. Benimde görev yapmış olduğum IDEA Klinik varis tedavi merkezlerinde tüm hastalara ücretsiz muayene imkanı sunulmaktadır. Yapmanız gereken size en yakın kliniğe randevu almak olup, Ankara’da yaşayanlar için 0312 431 75 47 numaralı telefonu arayabilirsiniz.

Ameliyatsız Tedavi Yöntemlerini Görün
Günümüzde hastaların en çok korktuğu durum narkoz ve ameliyat olup, maalesef varis hastaları da halen aynı fobiyi yaşamaktadır. Oysaki tamamen gereksiz bir durum olup, çünkü damar genişlemesi hastaları ameliyata gerek kalmadan sadece 10 dakika gibi kısa bir sürede sağlığına kavuşabilir.

Lazer, Radyo Frekans yada Köpük Tedavisi
Muayene esnasında kalp damar cerrahi uzmanımız hastalığınıza uygun tedavi yöntemini belirlemektedir. Kılcal damarlar için genelde Lazer ve Radyo Frekans yöntemi uygulanırken orta ve kalın varisler için mutlaka köpük yöntemi gerekmektedir. Yani hiç bir şekilde ameliyat olmak zorunda değilsiniz. Kamu hastanelerinde yeterli alt yapı olmadığı için ameliyatlar devam etmektedir. Bu nedenle varis tedavisi alanında deneyimli sağlık merkezlerinden hizmet almanızı öneririz.

1. merhaba hocam Artvin ‘de yaşamaktayım . Uzun süre dır . Varis şikayetlerim var . Devlet hastaneleri ameliyat olmamı önerdi korktuğum için ameliyat olmak istemiyorum . Sizin internet üzerin den varis tedavisi hakkın da yaptığınız tedavi yöntemlerini okudum .Acaba bana da köpük tedavisi uygulanabilinir mi ?
    Kliniğimizde bir çok hastanede ameliyat önerilmiş hastaları ameliyatsız şekilde tedavi edebiliyoruz. Oldukça ileri durumdaki varisleride ameliyatsız şekilde tedavi ettik sizin varisinizide burada ameliyatsız şekilde tedavi edebiliriz. Geçmiş olsun

2. Hocam bacaklarımda özellikle ayak bileklerimde çok yoğun kılcal damarlar var bunların tedavsini ilaçla mı yoksa radyo frekansla mı yapıyorsun
    Geçmiş olsun varis hastalığında tedavi şekli hastanın varisine göre değişiklik gösterebilir köpük, lazer, radyofrekans, skleroterapi kullanılabilir