Hemanjiom nedir

En sık rastlanan iyi huylu daha çok bebeklerde ama her yaş gurubundada görülebilen damar tümörüdür.

Ne sıklık da görülür?

Hemanjiom sık rastlanmayan ancak hemanjiom olan hastalarda tedavide çok sıkıntı yaşanan bir damar hastalığıdır. Ortalama olarak zamanında doğan çocuklarda %1,5-2,5 oranında görülür, prematür yani zamanından önce doğan çocuklarda daha sık görülür, 1 yaş üstünde prevalansı %10-15 civarındadır.

Damar Beni

Tedavi edilmezse ne olur?

Ciltde olan ve ciltden görülebilen hemanjiomlar görünüm bozukluğu ağrı kanama gibisorunlar yaratabilirler. Diğer organlarda olan hemanjiomlar bulunduğu organda ağrı işlev bozukluğu yapabilirler.

Tedavi edilmeli midir?

Her hemanjiom hemen tedavi edilmelidir diye bir kural yoktur özelikle bebeklerde yakından takibi yapılarak bazı hemanjiomlar kendiliğinden kaybolabilir.

Ameliyatsız hemanjiom tedavisi nasıl olur

Hemanjiomun tipine yerine ve büyüklüğüne göre değişik hemanjiom tedavi yöntemleri vardır. Bunlaradan kısaca bahsedecek olursak damar içini yakıcı madde içeren aetoxysklerol ile tedavi edilebilir buna alternatif veya bununla kombine olarak köpük termokuagülasyon lazer ve radyo frekans yöntemleri ilede ameliyata gerek kalmadan hemanjiom tedavisi yapılabilir.

Tedavisini kimler yapmalıdır?

Hemanjiom damar kökenli bir hastalık olduğundan bu konuda yeterli deneyime sağlık kalp ve damar cerrahisi uzmanlarınca yapılmalıdır.

Hemanjiom ameliyatı olmalı mıdır?

Bu tür bir hastalıkda çoğu kalp ve damar cerrahisi uzmanı veya diğer uzman doktorlar bu ameliyatı yapmakda pek gönüllü davranmazlar çünkü ameliyattan sonra sık takrarlayan bir hastalık tır ve ayrıca ameliyat esnasında doktoru çok yoran fazlaca kanamalı doktoruda hastayıda zorlayan Fazlada yüz güldürmeyen ameliyatlardır.

Ankara Hemanjiom Tedavisi
Ankara’da Kızılay merkezde hasta kabul eden kliniğimiz.

1. merhaba hocam hemanjiom her mevsim tedavi edilebilinirmi ?
    Hemanjiom tedavisinde mevsimin herhangi bir önemi yok o nedenle tedavisi istenilen zaman yapılabilir

2. merhaba hocam oğlumun yüzde hemanjıom var . Tedavi edilmediği zaman ilerde tehlikeli olabilir mi ?
    Yüz bölgesi özellikli bir bölge olduğu için bu hastaları görmeden konuşmak doğru olmaz en azından fotoğraf gönderme şansınız varsa daha iyi bilgi verebilirim. İletişim için 0 505 119 36 90 veya 0 312 431 95 47 numaralı hatlardan ulaşabilirsiniz

3. merhaba hocam dudak üzerimde hemanjıom var .Tedavi edilebilinir mi ?

4. merhaba hocam hemanjıom kaç yaşında tedavi edilmeli ? ergenlik dönemini bitirdikten sonra tedavi olması daha mı iyi olur ?
    Hemanjiom tedavisinde hastanın durumu hastalığın şekli önemlidir, eğer sürekli olarak ilerleyen bir hemanjiom varsa beklemenin pek anlamı kalmaz ancak hastalık geriliyorsa farklı yaklaşım gerekir bu nedenle tedavi için tek bir yaş söylemek doğru olmaz bunu yerine hastalığı ve hastayı iyi değerlendirip karar vermek daha doğrudur

5. merhaba hocam oğlum 6 aylık boyun ve kulak arkasında hemanjıom var . Büyüme yapmakta tedavisi mümkün mu ?
    Oğlunuzda olan hemanjiomları kliniğimizde oldukça hızlı ve güvenle tedavi etmekteyiz. Burada dikkat edilecek husus her hastayı kendine özel durumları ile doğru bir şeklide değerlendirmektir. İletişim için 0505 119 36 90

6. merhaba hocam doğuştan hemanjıom olan bebeklerde hemanjıomun büyüyor mu ,küçülüyor mu takip ettikten sonra tedaviye başlanmalı dır ?

7. merhaba hocam hemanjıom tedavisi 1 seans da bitebiliyor mu ?
    Her hemanjiom aynı olmamakla birlikte bir kısım hemanjiom tek seansda tedavi edilebilir

8. merhaba hocam 20 yaşındayım .Göz yanında hemanjıom var . Tedavi edilebilinir mi ?
    Geçmiş olsun. Daha önce göz hemanjiomu olup tedavi ettiğimiz hastalarımız var ancak Göz bölgesi takdir edeceğiniz gibi oldukça özellikli bir bölge olduğundan böyle bir hastayı görmeden konuşmak doğru olmaz

9. merhaba hocam 8 aylık kızım var yanak bölgesinde ceviz büyüklüğünde hemanjıom var .Tedavi olabilir mi ?
    Yüz yanak, göz, burun kenarı gibi bölgeler özellikli bölgeler olduğu için bu hastaları görmeden konuşmak doğru olmaz en azından fotoğraf gönderme şansınız varsa daha iyi bilgi verebilirim. İletişim için 0 505 119 36 90 veya 0 312 431 95 47 numaralı hatlardan ulaşabilirsiniz

10. merhaba hocam boyum bölgem de hemanjıom var .Kaç seans da tedavi gerçekleşir ?
    Hemanjiomlu bölgenin fotoğrafını atabilirseniz daha iyi bilgi verebilirim. İletişim için 0505 119 36 90 veya 0312 431 95 47 nolu hatlardan ulaşabilirsiniz

11. merhaba hocam karaciğer sol lob da 16 mm çapında hemanjiomum var.bununla ilgili tedavi olmak istiyorum.
    Karaciğer hemanjiomuna kliniğimizde bakmıyoruz. Geçmiş olsun

12. Doktor bey kizim 11 yasinda ve genital bolgesinde hemanjion tesbit edildi ne yapabiliriz
    hemanjiom durumuna göre muayeneye gelebilir veya fotoğraf gönderebilirsiniz daha fazla yardımcı olabilirim. İletişim için 0 532 350 25 87 veya 0 312 431 95 47 numaralı hatlardan ulaşabilirsiniz